بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است -باقلت علم درمحضر عظمت ها بحث کردن خطا است مگر برای انکه ضعف ها روشن شود-ذات الهی فرید محض است یکی است وتعدود ندارد وصفت ذات هم یکی است بر سبیل مجاز یک قانون وبا یک فاکتور داردلذا وحدت محض است برخلاف مخلوق ویک صفت داردکه هم علم است وهمان قدرت است وهمان اخلاق متعالی است وغیره که بی نهایت است وحدت محض وبرااس گفته معصوم علیه السلام شبیه به روح انسانی است ومن شخصا با نظر استادکم نظیرعظمت حضرت مستطاب دکتر ایت الله شهیدمرتضیمطهری رحمت الله علیه که روح همه کارها انجام میدهد وبدون تقسیم کار-که بقول شیخ عبدالرزاق کاشانی جامع جمیع حقایق درخداوندمنان جمع است همانطور علمامیفرمایند خداوند مثلا اراده عدد 2 میکند علم خاصی است واراده عدد 3 میکند قدرت خاصی است واراده عد د23 میکندعلم وقدرت خاصی است مثلا اراده خلق گیلاس میکند عدد 23 تحقق میبایدوما درنسبتهائی که موجودات هستند صفات الهی راتشخیص میدهیم- تعین اول درامرخلقت چه برای شخص خداوندمنان وچه برای خلقت بایدبهترین باشد ولی چون بشر از ضعف به کمال میرود بهترین اخرین خواهد بود وان خلقت چهارده معصوم علیهم السلام هستند که ازنور تمام موجودات الهی نور دارند ولی برااساس تشکیک یعنی درجه انکه- میگویند خاک نورنداردبه نظر حقیر حرف بی ربطی است اندک نور مال خاک است- نور انیت چهارده معصوم بالتریت نورانیت است که نزدیک به نور الهی است وانوار فرشتگان عرشی به مقیاسی قابل درک نیست بالاتر هستند نه به خاطرانکه بعد تنزل به درجه انسانیت کرده اند اما مقام انسان به دوعلت درجه بالائی است یکی ازادی ودادن فطرتی که میتواند از فرشتگان اسمانی بالاتر رود وداشتن یک نفس اماره بسو بسیار قوی که میبایست عقل و وجودان ودرک عظیمی پیداکند مبارزه با راه ای انحراف برای انسان ساده نیست علمی سنگین واراده ای بسیار زیاد میطلبد- وگرنه دیگران معتقد هستند راه انها درست است-!!--دوم تما م انبیا از رو.حی وعلومی وارادهای قوی تر از فرشتگان بودند وهم شاگر محضشر چهارده معصوم علیهم السلام اجمعین میبودند وسرانجام این انوار عظیم الشان درکسوت انسان بر ای تکامل یفتن انسان به زمین نزول کردند-